Rich Content Methode

Communiceer je naar meerdere doelgroepen en gebruik je daarvoor verschillende kanalen? Een traditionele content planning volstaat vaak niet om al je doelstellingen te bereiken. Met de methode van Rich Content krijg je snel vat op je interne en externe communicatie

Zo bewaar je een vooropgesteld evenwicht tussen verschillende boodschappen en krijgt je team meer tijd voor content creatie en community building. 

Alle voordelen op een rijtje

Na een vast traject van vier maanden heb je deze doelstellingen bereikt:

Op vlak van communicatie

  • Je beheert de content planning van al je kanalen met één tool

  • Je bent in staat om acties optimaal op elkaar af te stemmen

  • Je communicatie is gebaseerd op waarden en lange termijn doelen

  • Je bewaart een vooropgesteld evenwicht tussen verschillende boodschappen en doelgroepen

  • Je gestructureerde communicatie creëert vertrouwen bij klanten en prospects

In je organisatie

  • Je planmatige aanpak zorgt voor rust in je organisatie

  • Je optimaliseert de workload van je communicatieteam

  • Je hebt meer tijd voor content creatie en community building

  • Je hebt de uitvoering van je communicatiebeleid 100% zelf in handen

Heb je interesse in communicatie met grote impact, snelle uitvoerbaarheid en een duurzaam effect?

Dit wil je vast ook graag weten... 

Je onderhoudt goede contacten met klanten en identificeert leads via je persoonlijk netwerk. De zaken draaien prima. Maar als ondernemer kijk je altijd vooruit. Waar komen de klanten van morgen vandaan?

Steeds meer professionals gaan via het internet op zoek naar producten en diensten. Je hebt er dus alle belang bij om online vindbaar te zijn én zo lang mogelijk zichtbaar te blijven doorheen het beslissingsproces. Met wervende en relevante content onderscheid je je van de concurrentie.

Ook als je onderneming groeit of op een nieuw soort klanten mikt, is het inzetten van online communicatie een goed idee.

Het internet is al lang meer dan tekst alleen. Mediaformats met geluid, beeld en video trekken de aandacht en bereiken een breder publiek. Rich media biedt gebruikers letterlijk een rijkere ervaring.

Door mensen te bereiken via verschillende kanalen, realiseer je een sneller resultaat, grotere impact en een duurzaam effect.

Als ondernemer heb je heel wat te vertellen. Over de voordelen van je diensten, de kenmerken van je producten… Maar wat zijn de interesses van je doelpubliek? Met content marketing zoek je het kruispunt tussen wat de klant nodig heeft en wat jij te bieden hebt.

Dankzij je expertise en ervaring kun je oplossingen aanreiken voor problemen waar mensen mee worstelen. Door je communicatie af te stemmen op de behoefte van je doelpubliek, creëer je vertrouwen en bouw je duurzame relaties. Zo zet je online connecties om in verkoopcijfers. 

Salespresentaties, getuigenissen van medewerkers, reacties van klanten, de lancering van nieuwe producten en diensten… Ook in jouw organisatie valt er elke dag nieuws te rapen, dat je zelf kan delen.

Dankzij een efficiënte workflow en heldere rolverdeling zijn jouw medewerkers in staat om content creatie en publicatie te combineren met bestaande takenpakketten.